back to my house

019 Paris, dag 1

Kategori: resor


I lördags vaknade vi upp i ett ganska grått och småregningt Paris, men vädret gjorde mig ingenting. Denna utsikten fick mig att tappa andan varje gång, liksom det jag drömt om så himla länge. Och i lägenheten mittemot gick det runt en kvinna med bröllopsklänning på sig. Hur romantiskt kan ett ställe vara ?!
Vi gick ner till ett diner som låg bredvid hotellet och började dagen med en redig frulle. (Jag åt mer än bara varmchoklad alltså) 
Sen gav vi oss ut på en tur för att se allt fint i Paris. Notre Dame var ju så galet vackert in real life att jag kunde dö, vi gick dock inte in eftersom kön var rätt lång. 
Har väldigt mycket bilder på fasader i min telefon, allt är ju så fint. 
Vi gick och kollade på Louvren, vi var aldrig inne och kollade på all konst eftersom vi tyckte att en behöver vara lite mer påläst om det för att verkligen uppskatta det, så det får bli nästa gång. (älskar förresten att Robert alltid ser så plågad ut på pussbilder...) 
Sen gick vi förbi ett Pret och jag kände att det måste vi ju verkligen prova, så vi köpte med oss lite fika och satte oss i en park för att vila fötterna och äta. 
Sen efter att ha shoppat lite (gjorde ett kap på en klänning) och kollat in annat fint gick vi till hotellet för att hänga lite och fixa iordning oss innan vi skulle gå och äta middag. 

Efter middagen som jag glömde att några som helst bilder på drog jag runt Robert genom halva staden för att hitta till Ladurée. Vilket helt klart var värt ömma fötter. Efter det gick vi till La Bon Maché's matvaruavdelning (ÄLSKAR att gå i matvarubutiker i andra länder, och detta stället var fantastiskt!) för att köpa champangne. Det var ju alla hjärtansdag trots allt, även om vi var i Paris för att fira 5 år tillsammans
Så detta blev vad vi firade denna kvällen med, plus en flaska äppelcider och massa hångel. Bubblorna steg såklart på en gång och jag blev på snusen ganska fort. Men åh, så himla fint det var. 
 
Kommentera inlägget här: