back to my house

017

Kategori: vardagsstrunt

Idag är jag ledig. Alltså det känns SÅ lyxigt att vara ledig två dagar på raken, kan liksom inte minnas när jag var det senast. Jag bestämde mig därför för att inte ha några måsten idag. Steg upp senare än vanligt, käkade långsam frulle framför serier, slängde in mina träningskläder i tvättmaskinen, fixade ögonbrynen och gick ut på en promenad, köpte lite godis, tittade på lite smycken, funderade på att ta lite fler hål i öronen (bestämde mig nog för två till), kollade på en föreläsning, läste lite ur Kostym av Ninni Holmqvist, lagar långkok till middag och struntar i att vika tvätt. 
Det är helt sjukt hur mycket en uppskattar dessa dagar när en inte är arbetslös, när jag var arbetslös klättrade jag på väggarna av hela "göra ingenting-grejen". Ville spy på det. Hatade allt med det. Å andra sidan var det liksom allt som existerade då, dessutom hade jag ju då det ständiga "inga pengar-molnet" hängande över mig också. 

KOMMENTARER:

  • Ellen Lindberg säger:
    2015-02-09 | 19:19:28
    Bloggadress: http://lindbergellen.webblogg.se/

    Håller verkligen med om det där, som arbetslös var tid det värsta som fanns. Hela dagarna var ju liksom lediga, hela tiden! Men nu, med jobb, uppskattar en verkligen helgen/lediga dagar. Det blir liksom på ett helt annat sätt, en glädjs av det lilla liksom :) Gillar verkligen första bilden dessutom!

Kommentera inlägget här: